Gabinety Okulistyczne

Gabinety konsultacyjne
Rejestracja online

Powikłania po zabiegach PRK, LASEK i EPI-LASIK

Zabiegi powierzchowne nie wymagają nacinania rogówki, wykonuje sie je po usunięciu lub odsunięciu nabłonka rogówki. Zabieg LASIK nie należy do procedur powierzchownych. Powikłania po zabiegach powierzchownej korekcji laserowej wystepują rzadko.

1. Nadmierna lub niepełna korekcja

- powiklanie to leczy się ponowną korekcją laserową po ustabilizowaniu stanu rogowki i ustaleniu stanu wady wzroku /co trwa zwykle okolo 6 miesięcy /

2. Obniżenie ostrości wzroku przy optymalnym wyrównaniu wady

- stan wystepuje częściej po korekcji nadwzroczności lub astygmatyzmu dużego stpnia
- leczenie polega na wykonaniu laserowego zabiegu wygładzenia powierzchni rogówki przy użyciu specjalnych technik

3. Przymglenie rogówki

4. Podwyższone ciśnienie wewnątrzgałkowe

- występuje u nielicznej grupy osób, przemija po zastosowaniu leków obniżających ciśnienie wewnątrzgalkowe i odstawieniu lub zmianie leków sterydowowych na innego typu.

5. Infekcja powodująca zapalenie spojówek lub i rogówki

- bardzo rzadka ale potencjalnie groźna komplikajca, wymagająca w przypadku zapalenia rogówki bardzo intensywnego leczenia.

6. Nawracające ubytki nabłonka rogówki

- spowodowane jego nieprawidłowym przyleganiem. Powikłanie to leczy sie poprzez podawanie leków nawilżających.

7. Ścieńczenie rogówki z nieregularnym uwypukleniem

- powikłanie występujące rzadko w przypadku korekcji duzych wad wzroku metodą LASIK.